PERSBERICHT AVOC Achel 13-2-2018

Volleybalteam AVOC Achel gaat voluit voor Liga A

“We zijn er klaar voor”

Hamont-Achel, 13 februari 2018

AVOC Achel dient een licentieaanvraag in voor Liga A. De Limburgse herenploeg werd al twee jaar op rij kampioen in Liga B, maar besliste telkens om niet te promoveren. Nu is de club helemaal klaar voor de grote stap naar het hoogste niveau.

Al drie seizoenen lang domineert AVOC het volleybal in Liga B. De ongeslagen leider haalde dit jaar de halve finales van de Beker van België en werd twee jaar op rij reekswinnaar in Liga-B. Het ziet er naar uit dat AVOC ook dit seizoen goede kansen maakt om als kampioen uit de bus zal komen. Dat de kloof met Liga A niet groot is, is duidelijk. Zowel de ploeg als het bestuur heeft dan ook de brandende ambitie om volgend seizoen in de Liga A aan te treden en diende vandaag de licentieaanvraag in voor een promotie naar Liga-A.

Vertrouwen in de ploeg

Ondanks de uitstekende prestaties van de laatste jaren, weigerde AVOC Achel al twee keer om de stap naar de hoogste klasse te zetten. “De licentievoorwaarden zijn zwaar, het is niet vanzelfsprekend om op het hoogste niveau volleybal mee te spelen in België”, legt voorzitter Etienne Willekens uit. “Er komt veel bij zo’n licentieaanvraag kijken. We besloten om nu toch de stap te zetten en er volledig voor te gaan, nog voor we zeker zijn van die derde titel. We geloven in onze jongens. Ze werken hard en verdienen de promotie. De ploeg wordt jaar na jaar sterker. Samen met de spelers, de supporters, de vele vrijwilligers en onze trouwe partners gaan we nu voluit voor deze uitdaging. We zijn er klaar voor.”

Verhaal van ambitie

De licentieaanvraag is slechts een deel van de veelbelovende toekomstplannen van de club. Onder de deskundige begeleiding van MONDEA werkte AVOC Achel het plan AVOC 2020 uit.  “In ons ambitieuze AVOC 2020-plan willen we niet alleen promoveren, we gaan ook voor een maximale verbinding en verbreding van de club”, aldus Willekens.
“AVOC Achel wil een ontmoetingsplaats vormen waar iedereen met een hart voor volleybal terechtkan. Zo starten we een unieke G-sportwerking en zetten we in op samenwerking met clubs en bedrijven uit de buurt.”

Meer info bij Etienne Willekens, voorzitter AVOC Achel
ewillekens@profel.be